Rola reklamy we wzroście sprzedaży produktów
O tym, że reklama jest dźwignią handlu wiedzą niemal wszyscy. Wyprodukowanie przyciągającego uwagę spotu gwarantuje znaczący wzrost sprzedaży danego produktu. Jaka powinna być skuteczna reklama telewizyjna?
Na świecie przeprowadzono już bardzo dużo badań związanych z psychologicznymi aspektami reklam. Analiza ich wyników doprowadziła do następujących wniosków: ludzie lubią spoty reklamowe, które ich wzruszają lub rozśmieszają. Specjaliści do spraw marketingu opracowali więc sztukę grania na emocjach widza prawie do perfekcji. Obecnie filmy reklamowe, które cieszą się największą popularnością bazują na szczegółowo skonstruowanych scenariuszach. Ich zadaniem jest pokazanie rozczulającej sceny z udziałem ludzi starszych, dzieci lub uroczych zwierzaków i powiązanie jej z konkretną marką. To nic, że często takie powiązanie jest słabe i mocno naciągane. Produkcja filmów reklamowych ma po prostu przełożyć się na zwiększenie sprzedaży. Nikt nie będzie ich analizował pod względem prawdziwości i adekwatności do reklamowanych rzeczy lub usług. Innym obecnym w mediach trendem jest angażowanie znanych aktorów i sportowców do reklam. Mają oni przyciągać klientów swoją osobą do danej marki. Marketing opiera się właśnie na takich sztuczkach.
Polecamy: filmy reklamowe Warszawa.